Zadania zawodowe:
|
- organizowanie i planowanie pracy własnej w zakresie profilaktyki i kontroli zakażeń szpitalnych;
- organizowanie i prowadzenie szkoleń personelu w zakresie profilaktyki zwalczania zakażeń szpitalnych;
- współdziałanie w wypracowaniu strategii działań szpitala w zakresie profilaktyki i zwalczania zakażeń szpitalnych;
- rejestrowanie i monitorowanie zakażeń szpitalnych w placówce ochrony zdrowia;
- opracowywanie, wdrażanie, opiniowanie standardów i procedur w zakresie profilaktyki i zwalczania zakażeń szpitalnych;
- współpraca z członkami Komitetu i Zespołu Kontroli Zakażeń Szpitalnych w zakresie realizacji programu profilaktyki i kontroli zakażeń;
- współpraca z zespołem terapeutycznym, zespołem ds. jakości, służbami medycyny pracy, inspektorem BHP, instytucjami zewnętrznymi (kontrolującymi, naukowymi i opiniotwórczymi) w zakresie profilaktyki i kontroli zakażeń;
- kierowanie działaniami w obszarze profilaktyki i zwalczania zakażeń szpitalnych;
- koordynowanie realizacji programu zapobiegania i kontroli zakażeń szpitalnych;
- uczestniczenie w badaniach naukowych w dziedzinie pielęgniarstwa epidemiologicznego i wykorzystywanie wyników w działalności praktycznej;
- zapewnianie jakości opieki nad pacjentem w zakresie profilaktyki zakażeń zakładowych;
- nadzorowanie stanu sanitarno-higienicznego oddziałów i komórek organizacyjnych szpitala;
- nadzorowanie funkcjonowania standardów, procedur z zakresu profilaktyki zakażeń szpitalnych;
- dokumentowanie prowadzonych działań w zakresie profilaktyki i zwalczania zakażeń szpitalnych.
|