Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Pracownik biura podróży |
---|---|
Kod: | 422101 |
Synteza: | Realizuje politykę handlową biura, gromadzi i opracowuje informacje o usługach turystycznych oraz paraturystycznych; prezentuje i sprzedaje ofertę klientom, zgodnie z systemami handlowo-eksploatacyjnymi biura; prowadzi dokumentację usług oferowanych, zamówionych, sprzedanych, anulowanych i realizowanych. |
Zadania zawodowe: |
zapoznawanie się z polityką handlową oraz systemami tworzenia i sprzedaży produktu, z zasadami kultury i jakości obsługi klienta, zasadami gwarancji oraz warunkami umów z usługodawcami i klientami, a zwłaszcza z obowiązującymi w firmie instrukcjami eksploatacyjnymi i handlowymi; poznawanie struktury organizacyjnej biura i kompetencji jego pracowników; gromadzenie i systematyzacja informacji przydatnych w programowaniu sprzedaży i świadczeniu usług turystycznych oraz wnioskowanie w sprawie niezbędnych materiałów, dokumentów czy innych źródeł informacji; stała współpraca z gestorami bazy i oferentami typowych usług turystycznych i paraturystycznych, w tym zamawianie usług oraz nadzór nad ich świadczeniem i rozliczanie usługodawców; zapewnianie klientom biura palety typowych usług turystycznych oraz realizacja zleceń klientów w tym zakresie; pomaganie klientom w wyborze optymalnych usług turystycznych; prowadzenie dokumentacji ofert, zamówień, anulowań, realizacji i rozliczenia imprez turystycznych zgodnie z instrukcjami lub wytycznymi zwierzchnika; rozpatrywanie spornych spraw dotyczących świadczonych usług; prowadzenie dokumentacji oraz rozliczanie pracy pilota imprezy lub osób pełniących funkcje przedstawiciela biura podczas świadczenia usług. |
Dodatkowe zadania zawodowe: |
zapoznawanie się z polityką handlową oraz systemami tworzenia i sprzedaży produktu, z zasadami kultury i jakości obsługi klienta, zasadami gwarancji oraz warunkami umów z usługodawcami i klientami, a zwłaszcza z obowiązującymi w firmie instrukcjami eksploatacyjnymi i handlowymi; poznawanie struktury organizacyjnej biura i kompetencji jego pracowników; gromadzenie i systematyzacja informacji przydatnych w programowaniu sprzedaży i świadczeniu usług turystycznych oraz wnioskowanie w sprawie niezbędnych materiałów, dokumentów czy innych źródeł informacji; stała współpraca z gestorami bazy i oferentami typowych usług turystycznych i paraturystycznych, w tym zamawianie usług oraz nadzór nad ich świadczeniem i rozliczanie usługodawców; zapewnianie klientom biura palety typowych usług turystycznych oraz realizacja zleceń klientów w tym zakresie; pomaganie klientom w wyborze optymalnych usług turystycznych; prowadzenie dokumentacji ofert, zamówień, anulowań, realizacji i rozliczenia imprez turystycznych zgodnie z instrukcjami lub wytycznymi zwierzchnika; rozpatrywanie spornych spraw dotyczących świadczonych usług; prowadzenie dokumentacji oraz rozliczanie pracy pilota imprezy lub osób pełniących funkcje przedstawiciela biura podczas świadczenia usług. |