W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Szczegółowych informacji w ww. zakresie udzielają również konsultanci Centrum Informacyjno-Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia „Zielona Linia" tel. 19524
Ujednolicony tekst ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 654 i 1473), tj. tekst ustawy wraz z naniesionymi zmianami wynikającymi z ogłoszonych nowelizacji przygotowany przez RLC (ma on charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy. Tekstami prawnie wiążącymi są wyłącznie teksty aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski").
Nabór wniosków dla pracodawców poszkodowanych w powodzi
Iwona Sawicka
Опубликовано 16.10.24 - Modified 1 Месяц ago.
INFORMACJA DLA PRACODAWCÓW POSZKODOWANYCH W POWODZI
Powiatowy Urząd Pracy w Wałbrzychu informuje, że posiada środki z Funduszu Pracy na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków powodzi.
Biorąc pod uwagę powyższe od dnia 16.10.2024 r. będą przyjmowanie wnioski na realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 654 i 1473)
Jeśli jesteś pracodawcą ,którego zakład ucierpiał/ został zniszczony w wyniku powodzi złóż do nas wniosek o:
Zwrot kosztów na zatrudnienie przez skierowanych bezrobotnych (art. 20 „ustawy powodziowej", pomoc dla pracodawcy, który ucierpiał wskutek powodzi) - wniosek do pobrania
Zwrot części kosztów potrzebnych na utrzymanie zatrudnienia (art.21 „ustawy powodziowej", pomoc dla pracodawcy, którego zakład został zniszczony na skutek powodzi) – wniosek do pobrania
Warunkiem ubiegania się o pomoc publiczną w ramach ww. form jest zgodnie z art. 4 ust. 3 „ustawy powodziowej" złożenie wojewodzie właściwemu ze względem na miejsce faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej oświadczenie o wartości szkód materialnych poniesionych na skutek powodzi, niezwłocznie po ich ustaleniu.
Dodatkowo zgodnie z art. 4 ust. 1 „ustawy powodziowej" informujemy, że łączna wartość pomocy publicznej udzielonej na podstawie ustawy w celu naprawienia szkód powstałych w wyniku wystąpienia powodzi nie może przekroczyć wartości szkód materialnych poniesionych przez beneficjenta pomocy na skutek powodzi; Biorąc pod uwagę powyższe okres oraz kwota refundacji będzie uzależniona od faktycznych potrzeb Pracodawcy związanych z usuwaniem skutków powodzi. Urząd podczas rozpatrywania wniosków w ramach ww. form będzie dokonywał analizy każdego Pracodawcy biorąc pod uwagę m.in.: zakres i skalę zniszczeń u pracodawcy spowodowanych powodzią (udokumentowanych):
wysokość uzyskanego odszkodowania;
możliwość utrzymania przez pracodawcę miejsc pracy;
okres przez który pracodawca nie mógł prowadzić działalności;
okres potrzebny do przywrócenia działalności do pełnego funkcjonowania;
potrzebę zatrudnienia nowego pracownika bądź dofinansowania do już zatrudnianych pracowników.
W przypadku pytań informacji udzielają: Monika Chlipała, Iwona Sawicka Wydział Instrumentów Rynku Pracy, telefon 74 84 07 378.