Wydawca treści

Wsparcie dla pracodawców i przedsiębiorców

Umorzenie pracodawcy środków przyznanych na refundację wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy

Pracodawca, który otrzymał z powiatowego urzędy pracy refundację na wyposażenie lub doposażenie stanowisk pracy (refundacja jest przyznawana do 6-krotności wysokości przeciętnego wynagrodzenia, tj. do 48.230,46 zł), a został poszkodowany w wyniku powodzi, może ubiegać się o umorzyć w całości lub w części przyznane refundacje na wyposażenie lub doposażenie stanowisk pracy.

Umorzenie będzie możliwe, jeżeli miejsca pracy uległy zniszczeniu na skutek powodzi.

Umorzenia będą dokonywane na wniosek poszkodowanego złożony w terminie do 31 grudnia 2024 r.

Zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę za skierowanych bezrobotnych

Urząd pracy może dofinansowywać poniesione przez pracodawcę koszty na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu zatrudnienia skierowanych bezrobotnych zamieszkałych na obszarze gmin lub miejscowości dotkniętych powodzią. Urząd pracy przyznając pomoc bierze pod uwagę zakres i skalę zniszczeń u pracodawcy spowodowane powodzią.

Dofinansowanie będzie przysługiwało przez okres do 12 miesięcy, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia roku następującego po roku, w którym nastąpiła powódź i pod warunkiem, że pracodawca nie zmniejszy w tym okresie liczby zatrudnionych pracowników w stosunku do stanu na dzień podpisania umowy o refundację.

Pracodawca będzie mógł otrzymać zwrot w wysokości wypłacanych wynagrodzeń, nie przekraczającej miesięcznie iloczynu dwukrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę (tj. 8.600 zł) i liczby zatrudnionych bezrobotnych, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy.

Zwrot kosztów na wynagrodzenia, nagrody i składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych pracowników

Urząd pracy może dofinansowywać poniesione przez pracodawcę koszty na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne zatrudnionych pracowników, w przypadku zniszczenia zakładu na skutek powodzi. Urząd pracy przyznając pomoc bierze pod uwagę zakres i skalę zniszczeń u pracodawcy spowodowane powodzią.

Dofinansowanie będzie przysługiwało przez okres do 12 miesięcy, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia roku następującego po roku, w którym nastąpiła powódź i pod warunkiem, że pracodawca nie zmniejszy w tym okresie liczby zatrudnionych pracowników w stosunku do stanu na dzień podpisania umowy o refundację.

Pracodawca będzie mógł otrzymać zwrot w wysokości wypłacanych wynagrodzeń, nie przekraczającej miesięcznie iloczynu dwukrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę (tj. 8.600 zł) i liczby zatrudnionych pracowników, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy.

Przykładowo pracodawca zatrudniający 10 pracowników będzie mógł otrzymać miesięcznie zwrot w wysokości wypłacanych wynagrodzeń, nie przekraczającej jednak 86 tys. zł.

 
Szczegółowych informacji w ww. zakresie udzielają konsultanci Centrum Informacyjno-Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia „Zielona Linia" tel. 19524

Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Nabór wniosków dla pracodawców poszkodowanych w powodzi

                                                                                                                                                                                                              



INFORMACJA DLA PRACODAWCÓW POSZKODOWANYCH W POWODZI



Powiatowy Urząd Pracy w Wałbrzychu informuje, że posiada środki z Funduszu Pracy na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków powodzi.


Biorąc pod uwagę powyższe od dnia 16.10.2024 r. będą przyjmowanie wnioski na realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 654 i 1473)


Jeśli jesteś pracodawcą ,którego zakład ucierpiał/ został zniszczony w wyniku powodzi złóż do nas wniosek o:
  • Zwrot kosztów na zatrudnienie przez skierowanych bezrobotnych (art. 20 „ustawy powodziowej", pomoc dla pracodawcy, który ucierpiał wskutek powodzi) - wniosek do pobrania
  • Zwrot części kosztów potrzebnych na utrzymanie zatrudnienia (art.21 „ustawy powodziowej", pomoc dla pracodawcy, którego zakład został zniszczony na skutek powodzi) – wniosek do pobrania
  • szczegółowe informacje dla osób dotkniętych skutkami powodzi znajdą Państwo również w zakładce: Informacje dotyczące wsparcia dla powodzian



Ważne informacje


Warunkiem ubiegania się o pomoc publiczną w ramach ww. form jest zgodnie z art. 4 ust. 3 „ustawy powodziowej" złożenie wojewodzie właściwemu ze względem na miejsce faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej oświadczenie o wartości szkód materialnych poniesionych na skutek powodzi, niezwłocznie po ich ustaleniu.


Dodatkowo zgodnie z art. 4 ust. 1 „ustawy powodziowej" informujemy, że łączna wartość pomocy publicznej udzielonej na podstawie ustawy w celu naprawienia szkód powstałych w wyniku wystąpienia powodzi nie może przekroczyć wartości szkód materialnych poniesionych przez beneficjenta pomocy na skutek powodzi;
Biorąc pod uwagę powyższe okres oraz kwota refundacji będzie uzależniona od faktycznych potrzeb Pracodawcy związanych z usuwaniem skutków powodzi.
Urząd podczas rozpatrywania wniosków w ramach ww. form będzie dokonywał analizy każdego Pracodawcy biorąc pod uwagę m.in.: zakres i skalę zniszczeń u pracodawcy spowodowanych powodzią (udokumentowanych):
  • wysokość uzyskanego odszkodowania;
  • możliwość utrzymania przez pracodawcę miejsc pracy;
  • okres przez który pracodawca nie mógł prowadzić działalności;
  • okres potrzebny do przywrócenia działalności do pełnego funkcjonowania;
  • potrzebę zatrudnienia nowego pracownika bądź dofinansowania do już zatrudnianych pracowników.



W przypadku pytań informacji udzielają:
Monika Chlipała, Iwona Sawicka
Wydział Instrumentów Rynku Pracy,
telefon 74 84 07 378.

Załączniki

Wniosek art. 20 w trybie prac interwencyjnych - powódź
Wniosek art. 20 w trybie prac interwencyjnych - powódź.pdf 134 KB
POWÓDŹ - Załącznik nr 2 Wykaz pracowników objętych wnioskiem
POWÓDŹ - Załącznik nr 2 Wykaz pracowników objętych wnioskiem.pdf 52 KB
POWÓDŹ - WZOR_FORMULARZA_INFORMACJI-POMOC_INNA_NIZ_POMOC_31052022 (4).XLSX (1)
POWÓDŹ - WZOR_FORMULARZA_INFORMACJI-POMOC_INNA_NIZ_POMOC_31052022 (4).XLSX (1).xlsx 83 KB
Wniosek art. 21 w trybie prac interwencyjnych - powódź
Wniosek art. 21 w trybie prac interwencyjnych - powódź.pdf 129 KB
POWÓDŹ - Załącznik nr 1 Oświadczenie pracodawcy o zniszczeniu zakładu oraz zakresie i skali zniszczeń spowodowanych powodzią
POWÓDŹ - Załącznik nr 1 Oświadczenie pracodawcy o zniszczeniu zakładu oraz zakresie i skali zniszczeń spowodowanych powodzią.pdf 86 KB

Menu nawigacji