INFORMACJA DLA PRACODAWCÓW POSZKODOWANYCH W POWODZI
Powiatowy Urząd Pracy w Wałbrzychu informuje, że posiada środki z Funduszu Pracy na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków powodzi.
Biorąc pod uwagę powyższe od dnia 16.10.2024 r. będą przyjmowanie wnioski na realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (t.j. Dz. U. 2024 r. poz. 654 i 1473)
Jeśli jesteś pracodawcą ,którego zakład ucierpiał/ został zniszczony w wyniku powodzi złóż do nas wniosek o:
- Zwrot kosztów na zatrudnienie przez skierowanych bezrobotnych (art. 20 „ustawy powodziowej", pomoc dla pracodawcy, który ucierpiał wskutek powodzi) - wniosek do pobrania
- Zwrot części kosztów potrzebnych na utrzymanie zatrudnienia (art.21 „ustawy powodziowej", pomoc dla pracodawcy, którego zakład został zniszczony na skutek powodzi) – wniosek do pobrania
- szczegółowe informacje dla osób dotkniętych skutkami powodzi znajdą Państwo również w zakładce: Informacje dotyczące wsparcia dla powodzian
Ważne informacje
Warunkiem ubiegania się o pomoc publiczną w ramach ww. form jest zgodnie z art. 4 ust. 3 „ustawy powodziowej" złożenie wojewodzie właściwemu ze względem na miejsce faktycznie prowadzonej działalności gospodarczej oświadczenie o wartości szkód materialnych poniesionych na skutek powodzi, niezwłocznie po ich ustaleniu.
Dodatkowo zgodnie z art. 4 ust. 1 „ustawy powodziowej" informujemy, że łączna wartość pomocy publicznej udzielonej na podstawie ustawy w celu naprawienia szkód powstałych w wyniku wystąpienia powodzi nie może przekroczyć wartości szkód materialnych poniesionych przez beneficjenta pomocy na skutek powodzi;
Biorąc pod uwagę powyższe okres oraz kwota refundacji będzie uzależniona od faktycznych potrzeb Pracodawcy związanych z usuwaniem skutków powodzi.
Urząd podczas rozpatrywania wniosków w ramach ww. form będzie dokonywał analizy każdego Pracodawcy biorąc pod uwagę m.in.: zakres i skalę zniszczeń u pracodawcy spowodowanych powodzią (udokumentowanych):
- wysokość uzyskanego odszkodowania;
- możliwość utrzymania przez pracodawcę miejsc pracy;
- okres przez który pracodawca nie mógł prowadzić działalności;
- okres potrzebny do przywrócenia działalności do pełnego funkcjonowania;
- potrzebę zatrudnienia nowego pracownika bądź dofinansowania do już zatrudnianych pracowników.
W przypadku pytań informacji udzielają:
Monika Chlipała, Iwona Sawicka
Wydział Instrumentów Rynku Pracy,
telefon 74 84 07 378.